Impariamo Python

Pensare come un Informatico

a cura di Andrea Marino

Informazioni su questa Edizione

Questa è una versione modificata e tradotta del libro redatto da Runestone Interactive <http://runestoneinteractive.org>. Questa versione è stata modificata da me in occasione delle lezioni di Programmazione presso l’Università di Firenze. Ho modificato la versione originale secondo la GNU Free Documentation License, Version 1.3 e distribuisco questo nuovo materiale sotto la stessa licenza. Le versioni originali delle prefazioni e della lista dei contributori possono essere acceduti alla fine dell’indice.

About this Edition

This is a shorten version (translated in Italian) of the original book by Runestone Interactive <http://runestoneinteractive.org>. This version has been modified by me for the lectures of Computer Programming, University of Florence. I modified the original version according to GNU Free Documentation License, Version 1.3. I am redistributing the new material under the same License. The original Forward, Prefaces, and Contributor List can be accessed at the end of the table of contents.

About the Original Project

The original interactive book is a product of the Runestone Interactive Project at Luther College, led by Brad Miller and David Ranum. There have been many contributors to the project.

The Runestone Interactive tools are open source and we encourage you to contact us, or grab a copy from GitHub if you would like to use them to write your own resources.

Contact

Andrea Marino: email andrea.marino@unifi.it